• RoboCup 2015 - Žlté hory 2.časť

• Do galérie RoboCup 2015 - Žlté hory 2. časť boli pridané fotografie.

Pondelok   27.7.: Čo vás napadne, keď sa povie Čína? No mňa určite „schody“. Dnes sme išli na „Žlté hory“ a tých schodov smerom hore aj dole bolo spolu cca 10 500. Ráno sme vstávali o 7:00. O 8:00 sme sa minibusom odviezli  pod nádherne ale vysokánske vrchy, na ktoré sme sa chystali vystúpiť.  Cesta hore bola pomerne ťažká. Všetkých nás boleli nohy. Na vrchu bol však  neskutočný výhľad, ktorý stál za tú námahu. Bolo tam veľa lesov a veľa turistov a nafotili sme veľa fotiek. Cestou naspäť sme si mohli vybrať či pôjdeme peši alebo lanovkou. Väčšina sa rozhodla ísť peši. Úprimne? - Bola to väčšia zábava. Cestou dole sme videli viacero pádov (pošmyknutí),. Nebojte sa, nikomu sa nič vážne nestalo. Číňania majú všade vybudované pohodlné chodníčky, bezpečné zábradlia a samozrejme schody.  :D  Večer sme oslavovali Samkove narodeniny. Majiteľ nášho hotela sa náhodou dozvedel, že Samko mal narodeniny a tak mu spravili tortu.  Samko o ničom netušil. S prípravou prekvapenia nám pomohli aj nové kamarátky - jedna Holanďanka a jedna Číňanka. S pesničkou Happy Birrthday a s jedením veľmi chutnej torty nám pomohli domáce deti. Bolo veselo a my sme im predviedli naše robotické sliepky (Z Pata a Mata je už len kopa súčiastok na dne kufrov) Samkovi sa celá oslava veľmi páčila. :D

V utorok sme oddychovali po túre, navštívili sme Huangshan city za drobnými nákupmi a venovali sme sa predbežnému baleniu, takže prejdeme k ďalšiemu dňu.

Streda 28.7.: Dnes sme mali perfektný deň. Ráno sme sa rozdelili na 2 skupinky. Prvá išla na rafting a druhá na túru. Ja som sa na poslednú chvíľu rozhodol pre rafting. Nebolo to ďaleko a ani sme nemuseli prekonávať žiadne schody. V záchranných vestách v troch člnoch sme odrazili od brehu a hneď na začiatku  sme išli cez dlhú betonovú šmýkačku a potom po tvrdých kameňoch. Občas sme sa zasekli, ale hneď sme sa odstrčili veslom. Betónových šmýkačiek bolo veľa, ale zvládli sme to. Zábavné boli vodné boje s turistami z  iných člnov. Z brehov nás ostrekovali aj čínske tetušky, ale časom sme pochopili, že im neide o zábavu, ale o biznis, aj keď zjavne nikto v tej vode peniaze nevyťahoval. Pri návrate na hotel sme ešte pár krát vošli do riečky vyčapať sa. Dali sme si aj  vodnú vojnu učitelia vs. žiaci. Skončilo sa to samozrejme našim víťazstvom. Neskôr sme sa dozvedeli, že  túra do smaragdového údolia bola príjemná prechádzka veľmi krásnym prostredím so smaragdovými jazierkami. Končím. Už musíme ísť spať, pretože zajtra skoro ráno vstávame a odchádzame do Pekingu. Ale o tom až zajtra.

Štvrtok 29.7.: Nie je veľmi o čom. Ráno skoré, raňajky krátke, rozlúčka s domácimi srdečná a trochu smutná, kufre veľké a ťažké, čakanie nudné, vlak rýchly, cesta dlhá ale pohodlná, Peking veľký, presun taxíkmi zase dobrodružný, hotel slušný, večera dobrá a večierka skorá, lebo zajtra asi ideme na Čínsky múr a určite budú aj čínske cca 2 hodinové rady na autobus. Tak dobrú noc (alebo čo to teraz na Slovensku máte)

• RoboCup 2015 - Žlté hory 1.časť

• Do galérie RoboCup 2015 - Žlté hory boli pridané fotografie.

Piatok 24. 7.  : Ráno sme vstávali o 5:30. Ponáhľali sme sa pre to aby sme stihli stopnúť  taxík a doraziť na autobusovú stanicu včas. Včera nám to trvalo skoro hodinu. Dnes to bolo za necelých 20 min. a na autobusovú stanicu sme sa dostali veľmi rýchlo. Autobusom to trvalo okolo štyroch hodín.  V mestečku nás už čakali autá našich domácich, ktorými sme sa odviezli až do hotela v Žltých horách. Po vybalení sme išli na menšiu túru k vodopádom. Cestou sme videli jazierko v ktorom boli veľké ryby. Začalo pršať a potom sme našli veľkého motýľa z premoknutými krídlami. Odfotili sme ho a dali do suchého lístia. Bol to krásny deň i keď upršaný. Nabudúce napíšeme viac a pekný deň vám posielame na Slovensko.

Sobota 25.7.: Po chutných a hlavne nie skorých raňajkách nás domáci odviezli ku Žltým horám, kde nám aj boli kúpiť lístky. Potom sme sa vybrali po kamennej cestičke. Ako prvé sme  uvideli jazierko s krásnymi červenými rybami. Stále sa s nami chcú fotografovať číňanky. Prišli sme aj k budhiistickému chramu, ktorého vnútro sme však nemali fotiť. Zaujímavé bolo aj vystúpenie zamamskovaného čínskeho tanečníka. Pokračovali sme okolo rieky s mnohými vodopádmi, až sme prišli ku 160 metrovému vodpádu. Veľmi tam fúkal vietor a padal dážď aj voda z vodopádu, ale bol to zážitok a máme super selfie. Len tých schodov mohlo byť menej.

Nedeľa 26.7.:  Opice a dáždnik. Keď som zistil že pôjdeme k opiciam, bol som šťastný. Mala to byť aj túra. Ako to je vždy v Číne, na hory vedú schody. K opiciam ich bolo presne 300. Na konci bola drevená vyhliadka, z ktorej sme mohli pohodlne sledovať opice pri vodopádoch. Tie mladšie prišli až celkom blízko k nám. Opice sú zlodejky, to som vedel, ale chcel som si to overiť. Jednej som ponúkol vodu. Pomaly sa ku mne blížila a asi po minúte sa rozbehla a hneď bola na skale pri mne. Chvíľu vrčala a potom na mňa skočila. Začal som utekať, tým som ju vystrašil a ona utiekla. Najviac sme sa nasmiali na dvoch opiciach ktoré sa snažili ukradnúť nám dáždnik. Najprv tam bola len jedna opica. Chytala ten dáždnik za rúčku, za koniec, oblizovala ho, oňuchávala ho. Prišla druhá opica, ktorá si prvú vôbec nevšímala a robila to isté. Pani učiteľka ich natáčala a jedna z opíc si to po chvíli všimla. Pribehla ku kamere a pani učiteľka jej dovolila pozerať sa na seba. Potom pribehla aj druhá a ľahla si na prvú a obe sa obzerali v kamere. Boli zábavné. Keď sa nám konečne podarilo vziať im náš dáždnik, všimli sme si, že celé divadlo so záujmom sledovali nie len všetci turisti, ale aj všetky opice, ktoré sa usadili na blízkom moste ako v kine.

Večer sme si pripomenuli nedeľu spoločnou modllitbou a pozreli sme si film o Číne, ich histórii, kultúre a náboženstve. Domáci nám poskytli televízor. Trochu zakukovali a veľmi ich potešilo, čo pozeráme, aj keď po slovensky sme ich ešte nenaučili. Kostol sme zatiaľ objavili len jeden v Hefei, ale vstupiť nám bránila hrubá zlatá šnúra ako niekde v múzeu. Keď sme sa snažili rukami, nohami, pomocou pera, obrázkov a kalendára zistiť, kedy bude omša, dozvedeli sme sa, že v septembri.

• Robocup 2015 - V Hefei po súťaži

• Do galérie Robocup 2015 - Hefei po súťaži boli pridané fotografie.

Postupne albumy podopĺňam o ďalšie fotky a komentáre. Ku každému fotoalbumu pridám aj textovú správu z nášho spoznávania Číny. Len to chce veľa trpezlivosti z našej a asi aj z vašej strany :)

Po ukončení súťaže už  píšu zážitky zo dňa aj žiaci. Môžete hádať, kto čo napísal.

Štvrtok 23.7. : Dnes nás už nečakala žiadna súťaž, žiadne vystúpenie, len sme v Hefei chceli spoznať aj niečo iné ako našu halu. Vybrali sme sa do starého mestečka menom Sanhe. Hneď z rána po raňajkách sme išli stopovať taxíky  Taxikári tu nevedia po anglicky. Názov miesta, kam sa chceme dostať, musíme mať vždy napísaný po čínsky. To nájdete niekoho, kto vie po anglicky, poprosíte ho, aby Vám to napísal po čínsky do mapy (mapu máte len pre lepší pocit, lebo väčšine taxikárov mapa veľa nehovorí.) a potom hľadáte taxíkára, ktorý pochopí, kam sa chcete odviesť. V to ráno  žiaden taxikár nechápal. Niektorí sa nás veľa vypytovali,  jeden nám aj niečo do mapy pripísal, ale po čínsky. Občas sa našiel taxikár, ktorý nám kývol, aby sme nasadli. My sme nastúpili k takému, ktorý najmenej špekuloval. Náš taxík však šiel akosi pridlho. Stále s väčším napätím sme slerdovali taxameter a viacprúdovku smerujúcu do diaľky k  málo zastavaným oblastíam mesta. Vedeli sme, že za cestu máme platiť okolo 20 juanov (čínskych peňazí). Taxameter už prekročil 40 juanov a taxikár nás stále unášal do neznáma. Ako sa s ním dohovoriť? Tu už ruky a nohy nepomôžu. Samozrejme najprv modlitba. Boh je aj v Číne blízko. Niekomu zazvonil telefón. Ozvali sa naši a náš čínsky strážny anjel - Karolína. Ostatní sa už dostali k nej na autobusovú stanicu. Ona im vysvetlila, že na mape máme napísané len STANICA. Taxikári nevedeli, či chceme ísť na autobusovú, alebo na vlakovú stanicu na opačnom konci 8 miliónového mesta. Bolo to napínavé dobrodružstvo, ale všetko nakoniec dobre dopadlo. Šťastne sme sa všetci našli a spolu s holandskými a čínskymi priateľmi z RoboCupu sme autobusom vyrazili do Starého mesta. Privítal nás tam menší dážď. no aj tak  sme si šli  poobzerať mesto. Veď bolo teplo. Ochutnali sme miestne špeciality a navštívili aj vysokú pagodu. Ďeň sme zavŕšili dlhým balením po súťaži, rozmontovaním robotov a rozlúčkou s Hefei. Končím  tým, že deň sa mi veľmi páčil (až na ten dážď) Spoznali sme nové pamiatky a hlavne nových kamarátov, potrénovali angličtinu, ochutnali plody mora, a naučuli sme sa nové veci o histórii Číny.

• RoboCup 2015  - Prvé dni v Číne
          • RoboCup 2015 - Prvé dni v Číne

• Fotoreportáž si môžete pozrieť v galérii RoboCup 2015 Čína - Prvé dni.

Napriek tomu, že každé internetové ťuknutie v Číne vyžaduje kopu času a trpezlivosti, pridávame ešte textové správy. Spoznávanie krajiny a hlavne tunajších ľudí nás pobáda k rozprávaniu. Stále nevieme uveriť, akí sú tu všetci trpezliví a ochotní. Keď nám na Slovensku hovorili, že v Číne veľmi nevedia po anglicky, že angličtinu tam ani nebudeme potrebovať, nevedela som si predstaviť, ako sa teda budeme dorozumievať, Teraz už viem: Po ľudsky. Ich ochota a povzbudzujúci úsmev komunikáciu robia nie len jednoduchšou, ale aj zábavnou. No poďme od začiatku a poporiadku:

BUDAPEŠŤ

Hlásime sa z Budapešti. Už máme celú procedúru za sebou, čakáme na gate B7 na lietadlo. Cesta autami prebehla hladko. Zjedli sme, čo sme vládali. Zatiaľ sa nikto nestratil :)

AHOJ ZO ŠANGHAJA

Sme tu, všetci živí a zdraví. Nevyspatí, ale už je tma, ideme zakuknúť do mesta a o chvíľu zaľahneme, lebo ráno o 6:00 už ideme kupovať lístky na ostrov. Dnes sa bohužiaľ na ostrov nedostaneme. Šoféra mikrobusu sme čakali príliš dlho na letisku a posledná loď odplávala. V lietadle nás dobre kŕmili. Zatiaľ nikto nehladuje a všetci sú OK. Pekný deň na Slovensko.

POZDRAV ZO SHENGSI

Sme na ostrove. Všetko čo dnes malo, tak aj dobre dopadlo. Spravili sme si prvú prechádzku a zatiaľ nám domáci chystajú kurča s ryžou a nejakou dobrou omáčkou. Pomaličky vybaľujeme a skladáme roboty, aby sme ešte po večeroch dopilovali tanečnú choreografiu. Prvé vystúpenie robotickej sliepky pre obyčajny ľud na autobusovej stanici malo úspech. Číňania nevedia po anglicky skoro nič. Sem tam nejakí mladí.

POSLEDNÁ SPRÁVA Z OSTROVA SHENGSI

Dnes sme boili na malom výlete, ale do polnoci robíme a programujeme robotov. Obed dnes prekvapivo rýchlo zmizol a konečne chutil trochu slovensky aj keď stále dosť čínsky. Po raňajkách pôjdeme do Hefei. Práve sme dostali dovolenie a prikaz ísť spať. Zajtra napíšeme viac. Dobrúnoc (na Slovensko ešte len krásny večer) želá Team Sabik.

• Pokus o rekord

• Aj naša škola sa 18.6.2015 zapojí do projektu Čítajme si, ktorý vznikol pred ôsmimi rokmi s cieľom pritiahnuť k čítaniu viac detí a zároveň poukázať na význam literatúry pre detského čitateľa. Realizuje sa 6-hodinovým čitateľským maratónom, do ktorého sú zapojené deti z viacerých miest Slovenska. Krstnou mamou projektu je pani Oľga Feldeková.

• Recykluj a vyhraj

• Aj v tomto školskom roku sa žiaci našej školy ( aj keď nie všetci ) zapojili do 12. ročníka súťaže Recykluj a vyhraj s firmou MILK – AGRO.  Všetci vieme J, že súťaž  je zameraná na ochranu životného prostredia.  Pre tých, ktorí  to ešte nevedia,  pripomíname, že je  to zber tetrapakov a hliníkových viečok z mliečnych výrobkov firmy MILK-AGRO. Nezabudnite preto, že už dnes sa môžete zapojiť do ďalšieho ročníka súťaže. Stačí len jednoducho chcieť a dať veciam druhú šancu.

VÍŤAZMI TOHTO ROČNÍKA SÚŤAŽE SÚ:

1. miesto: Viktória Lukáčová  8. B  ( tablet )

2. miesto: Martin Maľarik 7. r. ( 10 € poukážka )

3. miesto: Lucia Puškášová 8. A  ( 10 € poukážka )

4. miesto: Gabriela Sedláková 8. A  ( 10 € poukážka )

5. miesto: Peter Ferenc 3.A  ( 10 € poukážka )

6. miesto: Katka Kišeľáková 3. A ( 10 € poukážka )

Víťazom srdečne blahoželáme smiley

• Oslavy sv. Floriána

• Hasiči v našom meste pri oslavách svojho patróna sv. Floriána nezabudli ani na deti. Svoje priestory sprístupnili širokej verejnosti. Zorganizovali Deň otvorených dverí. Tak sme sa tam vybrali. Sedieť v hasičskom aute, na štvorkolke, v záchranárskom člne, vypočuť si zvuky sirény, mieriť na terč  (samozrejme prúdom vody), to všetko  si mohli deti vyskúšať. Bol to pre nich jedinečný zážitok. Očká im len tak žiarili.  Všetci dobre vieme, že hasiči zasahujú nielen pri požiaroch, ale aj pri dopravných  nehodách a živelných pohromách, a že pri svojej práci nasadzujú svoje životy, aby zachránili ľudí v ohrození. Preto im ďakujeme a želáme im čo najmenej výjazdov.

• Pieseň pre Sv. Otca

• Na jubilejnom 20. ročníku súťaže speváckych talentov katolíckych škôl Košickej arcidiecézy - Pieseň pre Sv. Otca - mala zastúpenie aj naša CZŠ. Pre naše speváčky bol 20. máj 2015 vydareným dňom. Mária Nagyová (II. ktg. - sólo) si svojím speváckym prednesom zaslúžila zlaté pásmo. Mariana Tarbajová sa v početnej a vyrovnanej skupine (III. ktg. - sólo) umiestnila v striebornom pásme. V kategórii DUET Dorota Kolková a Mariana Tarbajová obhájili umiestnenie a aj tento rok sa tešili zo zlatého pásma. Divčetám ďakujeme za vzornú reprezentáciu a do ďalšej aktívnej účasti ich povzbudzujeme výrokom: „Spevom k srdcu, srdcom k Bohu.“

• Kuchyňa ako chemické laboratórium

• 21.5.2015 sa žiaci našej školy presvedčili o tom, že chemické pokusy nemusia byť iba náročné procesy vykonávané v chemickom laboratóriu s neznámymi chemikáliami, o ktorých v živote nepočuli. Ani si to neuvedomujeme, no naša kuchyňa je jedným veľkým laboratóriom.

• Najlepšie atlétky okresu sú na Cirkevnej...

• Dňa 19.5.2015 sa v športovom areáli mesta Sabinov konalo okresné kolo v atletike žiakov ZŠ. Našim dievčatám sa podaril husársky kúsok. Po prvý krát v histórii školy vyhrali súťaž družstiev, čo v konfrontácii s najväčšími školami okresu so športovým zameraním nie je jednoduchá úloha. Zároveň postúpili do krajského kola, ktoré sa uskutoční v Prešove na ZŠ Šmeralova. Dievčatá sa tešili po bezchybnom výkone a za sebou nechali družstvá zo ZŠ Komenského Sabinov a ZŠ Komenského Lipany. Zahanbiť sa nenechali ani naši chlapci, ktorí sa po bojovnom a zodpovednom výkone tiež dostali na stupne víťazov a skončili tretí za ZŠ Komenského Sabinov a ZŠ 17. novembra Sabinov. Našu školu vzorne reprezentovali a o dosiahnutý výsledok sa pričinili tieto žiačky a žiaci: Štefaniková K, Dzuriková K, Sedláková G, Zborayová T, Bujňáková G, Puškášová L, Plančárová D, Zborovjanová K, Lichvárová A, Kolková K, Mikolaj M, Štefanik D, Hovan M, Dragoň E, Varga F, Kandráč T, Žvanda D, Konečný J a Slaninka D. Všetkým srdečne blahoželáme.        Mgr. Ivan Ďuran

Poradie družstiev žiačok:

7.ZŠ Krivany  432

8.Súkromná ZŠ Sabinov  320

• RoboCup 2015 - finále v Číne - prosba o pomoc

• Už tretí rok za sebou získali naši žiaci 1. miesto v súťaži RoboCup a postup do medzinárodného finále. Líder tohtoročného tímu Samuel Guláš mal podiel na všetkých troch víťazstvách. Chlapci sa usilovne pripravujú, ich rodičia sú ochotní výrazne sa podieľať na nákladoch, no bez finančnej pomoci z okolia to nepôjde. Ak niekto vie pomôcť hoci drobným príspevkom, či nakontaktovať sponzora, budeme veľmi vďační. Náklady pre celý tím sú cca 7500 €.. Účasť na majstrovstvách  sveta má byť vyvrcholením viacročnej práce žiakov, ale aj reprezentáciou školy, mesta, Prešovského samosprávneho kraja a Slovenskej republiky na medzinárodnej úrovni. Dokument PRE SPONZOROV: CZS_RoboCup2015.docx   Účet: 500660443/0900 SLSP a.s.     Variabilný symbol: 11111

• SARM 2015

• Dňa 12.5.2015 sa v Mestskom kultúrnom stredisku v Sabinove uskutočnil 32. ročník súťaže Sabinovský autorský a recitátorský máj, do ktorého sa zapojili aj žiaci  našej školy. Úspešne si počínali Štefan Werblanski, ocenený v 3. kategórii za prednes  prózy a Laura Slaninková  v  prednese poézie vo 4. kategórii získala najvyššie ocenenie a stala sa laureátkou súťaže. Ďakujeme všetkým, ktorí sa súťaže zúčastnili a víťazom srdečne blahoželáme.

• Deň pre rodinu

• Ing.Katarína Hviščová 0908/975 659 hviscova.k(zavinac)czssabinov(bodka)sk
      • Ing.Mgr.Jozef Kovalík 0907/183 303 kovalik.j(zavinac)czssabinov(bodka)sk
      • Mgr.Terézia Škovierová 051/4521 639 skovierova.t(zavinac)czssabinov(bodka)sk
      • Mgr. Martina Semanová 051/4521 639 semanova.m(zavinac)czssabinov(bodka)sk Konzultačné hodiny: Utorok: 14.00 – 16.00 Po vzájomnej dohode je možný aj iný termín.
      • Martina Halčišáková 051/4525 103 0950 381 714 jedalen(zavinac)czssabinov(bodka)sk